Forum Prawne, Darmowe Porady Prawne, Pomoc i Informacja Prawna
Bezpłatne porady Prawne - www.forum-prawne.com.pl

Prawa Konsumenckie - Odrzucona reklamacja obuwia Adidas

krzysztofuks - 27 Maj 11, 10:49
Temat postu: Odrzucona reklamacja obuwia Adidas
Witam,

W dniu 20.01.2011 roku zakupiłem w sklepie obuwniczym firmy Adidas w Katowicach Silesia City Center buty Adidas New Taekwondo.
W kwietniu br zauważyłem, że tylna część lewego buta wkładka usztywniająca się podwinęła (zdjęcie przedstawia o czym mowa: http://img97.imageshack.us/img97/1639/unled1ob.jpg ), przez co odczuwałem dyskomfort oraz problem z użytkowaniem, 20.05.2011 roku złożyłem w sklepie gdzie zostało zakupione obuwie reklamację. Zapisano opis: Zniekształcenie buta na pięcie- lewy but.
W dniu dzisiejszym wykonałem telefon do sklepu i pani stwierdziła, że reklamacja została odrzucona, wysłano do mnie list polecony z opisem, a buty są do odbioru.

Moje pytanie jest następujące:
W jaki sposób mogę odwołać się od reklamacji ?
Co mogę poradzić ?
Moim zdaniem jest rzeczą nienormalną aby obuwie w przeciągu 4 miesięcy od zakupu zostało uszkodzone, tym bardziej, że w okresie zimowym nie zostało używane, przez co czas używania skraca się do 2-3 miesięcy.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam.

[ Dodano: 31 Maj 11, 13:29 ]
Witam,

W dniu dzisiejszym otrzymałem list z opinią oraz odpowiedzią. Odpowiedź sklepu oraz opinię rzeczoznawcy zamieszczam: http://img571.imageshack....990/opinian.jpg , http://img651.imageshack.us/img651/3439/sccnh.jpg

Absolutnie nie zgadzam się z opinią rzeczoznawcy. Moim zdaniem jest rzeczą nienormalną i nierealną, aby w przeciągu 4 miesięcy, w tym 2-3 miesiące użytkowania obuwia doszło do jego uszkodzenia. Buty mogę zapewnić z 100% pewnością, były za każdym razem ich zakładania oraz zdejmowania rozsznurowywane. Poza tym, gdyby jednak tak było jak pisze w opinii doszłoby do uszkodzenia dwóch butów, a nie tak jak w tym przypadku tylko jednego- lewego. Mam 20 lat i od zawsze w ten sam sposób zakładam i zdejmuję obuwie, jednak po raz pierwszy spotykam się z takim uszkodzeniem, nigdy przedtem nie dochodziło w moim użytkowaniu innego obuwia do takiego uszkodzenia. Moim zdaniem, według rzeczoznawcy powinno się chyba za każdym razem zakładania czy zdejmowania obuwia wyjmować sznurówki, co uważam za absurd i mijanie się z celem przeznaczenia obuwia.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam.

DFAKTURA - 31 Maj 11, 16:00

Dzień dobry Panu. W świetle ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego jest Pan mocniejszą stroną w sporze gdyż obejmuje Pana domniemanie niezgodności towaru z umową ponieważ wada wystąpiła przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu czyli wydania towaru. Reklamacja została odrzucona więc moim zdaniem należy złożyć ponowną reklamacje wzmocniona pewnymi nowymi czynnikami w sprawie. Powinna to być opinia biegłego ds. obuwia jednak sklepy i tak odrzucają ponowne reklamacje. Największym z możliwych konkretów w tego typu sprawach jest uzyskanie pozytywnej opinii Centralnego Laboratorium Przemysłu Obuwniczego opinie tej instytucji są niepodważalne nawet w sądzie ale trzeba je opłacić (nie wiedząc czy opinia będzie wydana na korzyść Konsumenta czy nie ) i następnie należy złożyć pozew nakazowy o zwrot ceny obuwia plus odseteki plus koszt ekspertyzy wspomnianego Laboratorium plus zwrot opłaty sądowej za wniesienie powództwa tj 30 zł. Być może w Pana sprawie wystarczy przedstawić sprawę i powiedzieć w sklepie że jest Pan po wstępnych konsultacjach z Centralnym Laboratorium i że opinia będzie wydana na Pana korzyść gdyż wada jest bezsprzeczna i w związku z tym jeśli nie dojdzie w tym momencie do ugody czyli zwrotu ceny obuwia wystąpi Pan na drogę sądową a co skutkować będzie tym że dysponując w sądzie korzystną dla siebie opinia Centralnego Laboratorium z pewnością Pan wygra bo ich opinie są ostateczne i wtedy sklep poniesie większe koszty niż samych butów bo będzie musiał zwrócić inne uboczne koszty. –zachęcam do negocjacji ze sklepem a konkretnie ze sprzedawcą. Tylko sprzedawca odpowiada wobec Pana żaden inny gwarant lub producent nie!!!!! Pozdrawiam uprzejmie.
krzysztofuks - 1 Czerwiec 11, 18:15

Dziękuję serdecznie za odpowiedź. Czy mogę póki co wysłać do sprzedawcy takie oto pismo? :


ZAWIADOMIENIE O NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ
ODWOŁANIE OD REKLAMACJI NR 09/05/11 z dn. 20.05.2011 r.
oraz
ŻĄDANIE WYMIANY TOWARU NA NOWY

Nie zgadzam się z decyzją rzeczoznawcy o nr zgłoszenia reklamacji 09/05/11 z dnia 16.05.2011 r., odnosząc się do zarzutów zawartych w opinii odrzucającej reklamację stwierdzam, że:
- rzeczą nienormalną i nierealną jest, aby w przeciągu 4 miesięcy, w tym 2-3 miesiące użytkowania obuwia (buty nie były używane w okresie zimowym) doszło do ich uszkodzenia,
- buty mogę zapewnić z 100% pewnością, były za każdym razem ich zakładania oraz zdejmowania rozsznurowywane,
- poza tym, gdyby jednak tak było jak pisze w opinii rzeczoznawca doszłoby do uszkodzenia dwóch butów, a nie tak jak w tym przypadku tylko jednego- lewego.
- rzeczoznawca nie odniósł się w swojej opinii do uszkodzenia jednego buta- lewego, a do całości, czyli dwóch butów. Co mogło wpłynąć na opinię,
- po raz pierwszy spotykam się z takim uszkodzeniem, nigdy przedtem nie dochodziło w moim użytkowaniu innego obuwia do takiego uszkodzenia,
-buty były użytkowane krótko, moim zdaniem reklamowane usterki są ewidentnymi wadami produkcyjnymi ponieważ wada wystąpiła przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu czyli wydania towaru.

Niniejszym, działając w imieniu własnym:
1) zawiadamiam, iż zakupiony towar jest niezgodny z umową
2) żądam wymiany towaru na nowy

Wskazuję, iż w dniu 01/20/2011 nabyłem u państwa następujący towar:
- Adidas New Taekwondo

W dniu 04/28/2011 stwierdziłem następujące wady towaru świadczące o niezgodności towaru z umową: deformacja wewnętrznego elementu lewego buta na pięcie
Informuję, iż towar był używany prawidłowo, zgodnie z celem do którego jest przeznaczony. Obecnie towar nie nadaje się do użytku oraz nie odpowiada właściwościom cechującym towar tego rodzaju.

Należy wskazać, iż w niniejszej sprawie zastosowanie znajduje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 roku (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.). (Dalej: Ustawa)
Zgodnie z art. 4 ust. 1 powyższej Ustawy sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.

Żądanie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez jego nieodpłatną wymianę na nowy znajduję podstawę prawną w art. 8 ust. 1 w zw. z art. 4 Ustawy. Sprzedawca powinien uczynić zadość zgłoszonemu roszczeniu niezwłocznie.

Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 8 ust. 2 Ustawy nieodpłatność wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Informuję ponadto, iż w sytuacji gdy wymiana towaru na nowy:
- jest niemożliwa
- wymaga nadmiernych kosztów
- nie doszła do skutku w odpowiednim czasie
- narażałaby kupującego na znaczne niedogodności
przy czym wystarczy spełnienie tylko jednej z powyższych przesłanek, to konsument może zgodnie z art. 8 ust. 4 Ustawy żądać obniżenia ceny albo od umowy odstąpić i żądać zwrotu gotówki.

WAŻNE!
W niniejszej sprawie zastosowanie znajduje domniemanie prawne z art. 4 ust. 1 Ustawy, a mianowicie w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona już w chwili wydania towaru.
Zgodnie z art. 8 ust. 3 sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do niniejszego żądania. Milczenie sprzedawcy będzie traktowane jako przyznanie faktu istnienia niezgodności oraz wyrażenie zgody na zadośćuczynienie zgłoszonemu żądaniu.

Informuję ponadto, iż zgodnie z art.. 13 ust. 4 Ustawy gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

Z poważaniem

DFAKTURA - 1 Czerwiec 11, 20:19

Witam. Czyżbym miał kontakt z nowym talentem prawniczym :) ? Treść Pańskiego pisma jest jak na nie-prawnika więcej niż ok :) Proszę śmiało takie pismo skierować do sprzedawcy a na kopii tego pisma proszę od sprzedawcy uzyskać na nim potwierdzenie przyjęcie (prezentate) Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak dalej będą na nie to proszę pamiętać że w ostateczności mogę przygotować dla Pana pozew o zwrot ceny zakupionego obuwia. Opłata sądowa to tylko 30 złotych i nawet nie musi Pan być na sprawie możliwy jest wyrok zaoczny bo to jest tzw postępowanie uproszczone. Pozdrawiam i powodzenia
krzysztofuks - 2 Czerwiec 11, 09:52

Witam ponownie,
Internet to ogrom różnorodnej wiedzy. To też za pomocą niego znalazłem pomoc w napisaniu powyższego pisma, a w zasadzie wykorzystania go w całości, tylko wstęp jest mój własny :)
Odwołując się do Pana odpowiedzi. Czy znaczy, że do sprzedawcy mam wysłać dwa egzemplarze pisma ? W jaki sposób mam uwzględnić to, żeby sprzedawca odesłał mi jeden z dwóch egzemplarzy ? (jeżeli dobrze zrozumiał sens pańskiej wypowiedzi).

Jeżeli nadal nie będzie skutku, to będę powoli wykorzystywał środki np. istnieje jeszcze Miejski Rzecznik Konsumentów, Polubowny Sąd Konsumencki. Powoli będę wchodził na coraz to wyższe stopnie drabiny prawnej.

Dziękuję za odzew ;-)

DFAKTURA - 3 Czerwiec 11, 21:16

W kwestii potwierdzenia złożenia pisma do sprzedawcy miałem na myśli że zrobi Pan to osobiście w sklepie. Gdyby Pan wysyłał pocztą to proszę wysłać tylko 1 egzemplarz za potwierdzeniem odbioru. Proszę w tym piśmie określić, że sprzedawca ma 14 dni na odniesienie się do powtórnej reklamacji. Pozdrawiam P.s. Z tych innych opcji lepszym rozwiązaniem jest Miejski rzecznik gdyż na polubowny sąd konsumencki sprzedawca musi wyrazić zgodę.
krzysztofuks - 5 Czerwiec 11, 06:26

Niestety, sklep w którym kupowałem buty znajduje się 20 km ode mnie. Nikt nie zwróci mi pieniędzy za paliwo :-?
W piątek wysłałem list polecony taki jak wkleiłem tutaj na forum. Póki co informuję na bieżąco Rzecznika mailowo o moim postępowaniu.
Jeżeli będę posiadał więcej informacji odezwę się wkrótce :idea:
Pozdrawiam.

DFAKTURA - 5 Czerwiec 11, 07:29

Dzień dobry. W prawie konsumenckim jest pewna "sztuczka" polegająca na tym, że nawet za paliwo zwracają :) ale to dla Pana przyszłej orientacji. Pozdrawiam
krzysztofuks - 14 Czerwiec 11, 18:28

Witam ponownie,
Dzisiaj dostałem odpowiedź. Obuwie zostało przekazane do ponownej ekspertyzy, ale do innego rzeczoznawcy.

[ Dodano: 30 Czerwiec 11, 12:51 ]
Druga reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, rzeczoznawca przyznał mi rację :-)
Dziękuję :-D

Pretor - 1 Lipiec 11, 06:43

Czyżby "sztuczka" leżała w zakresie terminów opisanych ustawie konsumenckiej. :-)
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group